lördag, december 03, 2005

The Devil´s Rejects (2005)


Regi: Rob Zombie
Typ: Psykterror/Brutal
Ladda ner från The Pirate Bay

Filmen handlar om en psykopatfamilj, på 6 pers, som har 75 liv på sitt samvete. Polisen får till slut reda på deras verksamhet och slår till hårt, några av dessa rymmer och jakten på dem sätts igång. Sheriffen Wydell, William Forsythe, bestämmer sig för att göra allt han kan för att få tag på dessa, då han får reda på att ena av offren var hans egen bror svär han på en blodig hämnd. Under sin flykt från polisen så utför psykopaterna flera brutala handlingar samtidigt som gör att sheriffen bestämmer sig för att ta till med hårdhandskarna.

Filmen är bland dem brutalaste, och något vidrigaste, som jag har sett på väääldigt länge. Trots att jag såg filmen med många klagande människor så lyckades de inte förstöra stämningen för mig. Det händer saker hela tiden i filmen och den blir aldrig tråkig. William Forsythe spelar den otroligt brutala och hämndlystna polisen som är bland dem skönaste karaktärerna jag någonsin sett på film. Han är i samma klass som den kultfixerade Paul Kersey (Charles Bronson) från Death Wish filmerna. Filmen är inte till för svagsinnade människor. 4 av 5

3 kommentarer:

suge sa...

åh Forsythe :loove:

suge sa...

helt okej inte såå brutal som du hade fått mig och tro, han hade fått in 70 tals b-films känslan mickebra! 3:5

Anonym sa...

Goran du borde inte ens få recensera den här filmen. Du åt khobide eller var det barg? Under tiden vi såg på den här hemska, töntiga, fjantiga filmen. Med en grotesk handling om shejtanens familj. Mitt råd till alla filmälskare SLÖSA INTE BORT ER TID. 1/5 från Elnas