söndag, december 04, 2005

Doom (2005)

Regi: Andrzej Bartkowiak
Typ: Film spel
Ladda ner från The Pirate Bay

Efter påtryckningar från Barjar, tog jag mig tid och såg Doom.
Jag kommer ihåg jag var 12-13 år, McGyver gick på tv, goran shervan hade precis börjat i min klass och Zangir en vän med midjeväska hade fått tag på Doom 1, den tidens coolaste spel. Vi brukade sitta och spela den flera timmar i sträck, till det att hans morsa slängde ut oss för att vi skulle "få luft" och "vila ögonen", vi gick ut men efter 5 min var vi tillbaka, Doom drogen var bara för stark. Doom som alla vet är ju single player fps så vi brukade turas om, varannan bana eller varannat liv körde vi och jag kommer ihåg lika roligt det var att spela, lika tråkigt var det att vänta på sin tur...
Att se Doom är som att vänta på sin tur att spela - 1:5

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag störde mig på att de inte följde spelets handling och hittade på nån dna tjafs

suge sa...

haha aa i spelet djävulen har tagit över

Anonym sa...

grabbar respekt för doom och The Rock/beriar

Goran sa...

haha, såg filmen..snacka om film med många glapp...
Handlingen e rutten, extrapar kromosom som kan antingen göra dig superstark eller till ett monster...skona mig..

fattar inte varför en mörkhyad heter Duke där, men är själv inte Duke Nukem...jag har kanske fattat det fel men är det inte så huvudkaraktären heter i spelet... 1 av 5