torsdag, januari 12, 2006

Eight legged freaks (2002)


Spindlar, lika stora som en människa, invaderar en liten stad långt ut mitt i ingenstans. Stadens invånare får fly samtidigt som de skyddar sig ledda av en 10 åring och hans MILF-kvalité mamma som är sheriff i staden.

Jag funderade först om jag skulle recensera den här filmen eller inte. Men filmen var så pinsam att jag var tvungen att utfärda en varning. Hela stan är under belägring pga spindlarna, alla invånarna i staden har en utvald ledare, en snorunge på 10 år som är en s.k. spindelexpert. Filmen har pinsamma repliker som

”- What a hell is that?

- Spider, man...”

Ifall det är någon som undrar det är nu ni ska koppla ihop de två orden till ett och bilda ordet spiderman (ho ho ho). En 2 m stor spindel, spindlarnas King Kong, vävar in din dotter i spindelnätet och du är helt orädd och lite skämtsamt säger:

”Hey Spidey!!”

innan du skjuter sönder den med ditt shotgun. Är du en stentuff mamma eller en skådis i riktigt dålig B-film där du försöker leka grym och oberörd?? Går det att skrämma en 5 stor spindel med en parfymflaska?? Det låter jag tittaren avgöra, om det nu finns någon som kommer se den här filmen. Spindlar som avger ljud som uttrycker deras känslor där de ändrar ljudnivåer. En sheriff som ser ut som Dr. Phil. En spindel som åker nerför en lina och skriker ”woooooooooooooow” fast med förvrängd ljud, pinsamhetsnivån var obeskrivlig. 1 av 5

2 kommentarer:

suge sa...

skäms guzano var hittar du sånt skit

Anonym sa...

Sorligt. mkt sorligt, slösade bort 40 min av mitt dyrbara tid på den här skit filmen (inte ens värd att kallas för film). Orkade inte titta mer.. Tortyr? JAVISST!!