söndag, december 18, 2005

Mr and Mrs Smith (2005)

Regi: Doug Liman
Typ: Pinsam film

Två turister träffar varandra av en slump i Colombia och förälskar sig i varandra, problemet är bara att ingen av dem vet att den andra är en yrkes mördare. Efter 6 års äktenskap får de äntligen, återigen av en slump, reda på vad den andra har för yrke. Detta kommer som en chock för båda och frågan är om de kan hantera det?

Det här var, utan tvekan, bland dem sämsta filmerna jag har sett på väldigt längre. Det var helt enkelt pinsamt att sitta och titta på den, för varje minut blev filmen sämre och sämre. Den börjar väldigt segt och när den ska ”trappas upp” med aktion blir det bara meningslöst skjutande till höger och vänster. Två yrkesmördare tar livet av över 100 specialtränade soldater, visst är det patetiskt, men det riktigt patetiska är att det är inte det mest patetiska i filmen. Jag trodde inte att sånna pinsamma och rent av tråkiga filmer gjordes längre, vem var villig att slösa hundratals miljoner dollar på att göra filmen? Om jag kunde ge den 0 skulle den få det, men gränserna tillåter mig inte ge den lägre än 1 av 5.

2 kommentarer:

Anonym sa...

en brud jag datade vill se den här på bio,jag ringde henne aldrig mer...

Goran sa...

hahaha...rätt gjort..
man skulle kunna ta ut skilsmässa pga en sån film